Sunday, February 15, 2009

သတင္းဆိုသည္ဝယ္..............


ယေန႔လူသားေတြသည္ သတင္းသတင္းဆိုသည္ကို လြန္စြာမွစိတ္ဝင္စားတတ္ၾက တယ္။ မိမိအေၾကာင္းကို ေျပာေသာ သတင္းျဖစ္ေစ၊ သူတစ္ပါးအေၾကာင္းကိုေျပာေသာ သတင္းျဖစ္ေစ၊ မိမိတိုင္း ျပည္အေၾကာင္းကို ေျပာေသာ သတင္းျဖစ္ေစ၊ အျခားတိုင္းျပည္ ကမာၻအရပ္ရပ္တြင္ ရွိၾကကုန္ေသာ ဆိုင္ရာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို မွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ မမွန္ သည္ျဖစ္ေစ စိတ္ဝင္တစားႏွင့္ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ သတင္းဆိုသည္မွာ တစ္ဦးက တစ္ဦး


ကို ဘယ္မွာေတာ့ ဘာျဖစ္ျပီ ဘယ္သူနဲ႔ ဘယ္သူနဲ႔ကေတာ့ ဘယ္လို စသည္ျဖင့္ သူေျပာ ငါေျပာ စကားမ်ားသည္ သတင္းျဖစ္ပါတယ္။ တနည္း ေကာလဟလ ဟုလည္းေခၚပါတယ္။ ေကာလဟလဆိုသည္မွာ သတင္းစကားပင္ျဖစ္ပါတယ္။ သတင္းမွာ မွန္ ေသာသတင္း ရွိသလို မမွန္ေသာသတင္းလည္းရွိပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ၾကားၾကား ေနရေသာ သတင္းစကားမ်ားသည္ ရာခိုင္းႏွဳန္းခ်လိုက္ေသာအခါ (၆၀)/ရာခိုင္းႏွဳန္းေသာ သတင္းစကား မ်ားသည္ မဟုတ္မမွန္ေသာ သတင္းစကားမ်ားသာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သည္ သတင္းသတင္း ေကာလဟလ ေကာလဟလ ဆိုတိုင္း ထိုေကာလဟလကို ဘယ္သူ ေျပာသလဲ ဘယ္လိုသတင္းလဲ ဘယ္ကေပါက္ဖြားလာတာလဲ ဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ စီစစ္ ရပါမယ္။ သို႔မွသာ သတင္းေတြေနာက္မွာ မေမ်ာၾကပဲ မိမိလုပ္ရမယ့္ အလုပ္တြင္ အာ႐ံုစူး စိုက္ျပီး ေကာင္းမြန္စြာေဆာင္ ရြက္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ သို႔မဟုတ္ပါက ဟိုလူကေျပာ ဟုတ္ပါ့ဟုတ္ ပါ့ ဒီလူကေျပာ ဟုတ္ပါ့ဟုတ္ပါ့ႏွင့္ သူမ်ားပါးစပ္ဖ်ားတြင္ လမ္းဆံုးေနပါလိမ့္မယ္။ မမွန္ေသာ သတင္းစကားမ်ားကို မွန္သည္ဟုထင္ျပီး သူမ်ားကိုလည္း မိမိၾကားဖူး၊ ဖတ္ဖူး၊ မွတ္ဖူး တာေတြကို ျပန္ျပီး ေဖာက္သည္ခ်ရမွာက သတင္းေနာက္ကိုပါေသာ သမာဓိမရွိသူမ်ား၏ အလုပ္ပါပဲ။ မွန္ေသာသတင္းဆုိလွ်င္ နည္းနည္း ခံသာပါဦးမယ္။ ထိုသို႔မဟုတ္ပဲမမွန္ေသာ သတင္းစကားမ်ားကို ျဖန္႔ျဖဴးလိုက္မည္ဆိုပါက မိမိေျပာေသာ သတင္းတစ္ခုေၾကာင့္ မ်ားစြာ ေသာလူသားမ်ား အသိမွား၊ အမွတ္မွားေတြျဖစ္သြားမည္ဆိုပါက အင္မတန္မွ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ ထိုစကားကို ဝိသံ ဝါရေကာ ေလာကႆ လို႔ေခၚပါတယ္။ ၾကားလိုက္ရ ေသာ သတင္းစကားသည္ အမ်ားအတြက္ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ သတင္းစကား၊ အမ်ားသူငါစိတ္ ဓာတ္တို႔အား ေအးခ်မ္းၾကည္ႏူးေစမည့္ သတင္းမ်ိဳး ဆိုပါက မည္မွ်ေလာက္ ေလာကၾကီး ခ်မ္းသာသြားမလဲ ဆိုသည္ကို အားလံုးနားလည္ပါလိမ့္မယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုသတင္းတို႔ကို မိမိကေျပာေတာ့မည္ဆိုလွ်င္
(၁) မိမိေျပာေသာ( သတင္းစကား ) ျဖစ္ရပ္သည္ မွန္ကန္ရမယ္။
(၂) မိမိရဲ့ တဏွာႏွင့္ ဒိ႒ိတို႔ကို အေျခခံျပီး ေျပာေသာ သတင္းစကားမျဖစ္သင့္ပါ။
ေျပာသည္ဆိုကတည္းက နားေထာင္ေသာသူ အနည္းဆံုးတစ္ဦးကေတာ့ ၾကား မယ္၊ သိမယ္။ နားေထာင္ေသာသူ စိတ္ဆင္းရဲေစမည့္ သတင္းစကားဆိုလွ်င္ေတာ့ မေျပာ ျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆံုးပါ။ သို႔မဟုတ္ မိမိရဲ့ ဝစီစ႐ိုက္ကကို သတင္းစကား ေတြေျပာ ေနျခင္းကို ႏွစ္သက္ေနေသာသူ ျဖစ္ မည္္ဆိုပါက ဤတင္ျပခ်က္ကို လက္ခံမည္မထင္ပါ။ ထိုေကာလဟလ ( သတင္းစကား) ႏွင့္ ပတ္သတ္ျပီး မဂၤလသုတ္ကို ဖြင့္ဆိုေသာ သုတၱနိပါတ္ အ႒ကထာတြင္ ေကာလဟလ (၅)မ်ိဳး အေၾကာင္း ကိုေဖာ္ျပထားပါတယ္္။ ထိုေကာလာဟလ (၅) မ်ိဳးအား ျပန္လည္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။ သို႔မွသာ သတင္းစကားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ခ်င့္ခ်ိန္ တတ္ပါလိမ့္မယ္။ ထိုေကာလဟလ (၅) မ်ိဳးမွာ


၁။ ကပၸေကာလဟလ = ကမာၻပ်က္မည္ဟုေျပာဆိုၾကေသာ သတင္း။
၂။ စကၠဝတၱိေကာလဟလ = စၾကာဝေတးမင္း ေပၚေပါက္မည္ဟု ေျပာဆိုၾကေသာသတင္း။
၃။ ေမာေနယ် ေကာလဟလ = ေမာေနယ်ရဟန္းေပၚမည္ဟု ေျပာဆိုၾကေသာ သတင္း။
၄။ ဗုဒၶေကာလဟလ = ဘုရားေပၚမည္ ဘုရားေပၚမည္ ဟုေျပာဆိုၾကေသာ သတင္းစကား။
၅။ မဂၤလာေကာလဟလ = မဂၤလာတရား ေပၚမည္ေပၚမည္ဟုေျပာဆိုၾကေသာ သတင္းစကား။
ကပၸေကာလဟလ - ကမာၻၾကီးပ်က္ေတာ့မည္ဟု ေပၚေပါက္လာေသာ သတင္းစကား သည္ ကမာၻၾကီး မပ်က္ခင္ အႏွစ္( ၁၀၀၀၀၀ ) မွစ၍ ၾကိဳတင္ေပၚေပါက္ပါသည္။ ထိုေကာလ ဟလကို ဘယ္ သူေတြက စျပီး ေျပာၾကသလဲ ဆိုလွ်င္ စတုမဟာရာဇ္ နတ္မင္းၾကီး ေလးပါး ကေၾကြးေၾကာ္ပါတယ္။ ေၾကြးေၾကာ္ပံုေၾကြးေၾကာ္နည္းမ်ားကို အ႒ကထာတြင္ေဖာ္ျပထားပါ တယ္။ ကမာၻၾကီး၏ အေရွ႕အရပ္မွ ဓတရ႒ နတ္မင္း၊ ေတာင္အရပ္မွ ဝိ႐ူဠက နတ္မင္း၊ အေနာက္အရပ္မွ ဝိ႐ူပကၡ နတ္မင္း၊ ေျမာက္အ ရပ္မွေနျပီး ကုေဝရ နတ္မင္းတို႔သည္ နီျမန္း ေသာ နီျမန္းေသာ အဝတ္ေတြကိုဝတ္၊ နီျမန္းေသာ ပန္းခိုင္ၾကီးေတြကိုင္ၾကျပီး၊ ဆံပင္ေတြဖို႔ ႐ို႕ဖားလ်ားခ်၊ စိတ္မေကာင္းေသာ မ်က္နွာအမူအယာတို႔ျဖင့္ ငိုယိုျပီး ေၾကြးေၾကာ္ၾကပါတယ္။ ဘယ္လိုေၾကြးေၾကာ္ၾကသလဲဆိုေတာ့ ဒီကေန႕ကစျပီး ကမာၻၾကီးသည္ ေနာင္အႏွစ္တစ္သိန္း ၾကာရင္ ပ်က္ဆီးလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒုစ႐ိုက္အမႈေတြကိုေရွာင္ျပီး ျဗဟၼစိုရ္ တရားေတြနဲ႔ ေနၾကပါလို႔ ေၾကြးေၾကာ္ပါတယ္။ ဒီေကာလဟလကို နတ္မင္းၾကီးေလးပါး ( ကာမာဝစရနတ္ မ်ား) ေၾကြးေၾကာ္ပါတယ္။ ကာမဘံုသားနတ္ေတြေပါ့။ ဒီေကာလဟလစတင္ ေပၚေပါက္တာ ကမာၻမပ်က္ခင္ အႏွစ္တစ္သိန္း။
စကၠဝတၱိေကာလဟလ- စၾကာဝေတးမင္းေပၚမယ္ေပၚမယ္လို႔ သတင္းစကား ေကာလ ဟလ စတင္ေပၚေပါက္ေသာအခ်ိန္က စၾကာဝေတးမင္း မေပၚခင္ အႏွစ္တစ္ရာ(၁၀၀)ကစ တင္ေပၚပါတယ္။ တစ္ေယာက္ေသာသူက စၾကာဝေတးမင္းေပၚမယ္လို႔ ေျပာလိုက္တဲ့အခါ အျခားသူမ်ားလည္းသိျပီး တစ္ေယာက္စတစ္ေယာက္စနဲ႔ ဒီသတင္းက အားလံုးပ်ံ႕ႏွံ႔ျပီး ဟိုက ဒီက စၾကာမင္းေလာင္းဆိုျပီး စၾကာမင္းေလာင္းေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ေပၚလာပါေတာ့တယ္။ အသိဥာဏ္မရွိေသာသူမ်ား၊ သတင္း ကိုယံုၾကည္သူမ်ား သတင္းေနာက္ကို လိုက္ေနသူမ်ား ထိုေကာလဟလေနာက္ကို ပါသြားျပီးစၾကာ မင္းေလာင္းဆီကို ခ်ဥ္းကပ္ပါေတာ့တယ္။ ထိုစၾကာမင္းေလာင္း စၾကာမင္းျဖစ္လာရင္ ရင္းႏွီးမႈေတြ ရၾကေအာင္လို႔ဆိုျပီး သမီးေတြ ဆက္တာလည္းရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သမီးေပးလိုက္ရတာပဲ အဖတ္တင္က်န္ တဲ့ သူေတြလည္းရွိခဲ့ၾကတယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ ဒီေကာလဟလကို ဘယ္သူေတြေၾကြး ေၾကာ္ၾကသလဲဆိုေတာ့ ကာမဝစရနတ္ေတြေၾကြးေၾကာ္ပါတယ္။ ကာမဘံုသားနတ္ ေတြပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက ဗုဒၶေကာလဟလ - ဘုရားေပၚေတာ့မယ္ဆိုျပီး ေပၚထြက္လာတဲ့သ တင္း။ ထိုသတင္းက ဘုရားမေပၚခင္ အႏွစ္ တစ္ေထာင္(၁၀၀၀) ကစ၍ ေပၚထြက္လာပါတယ္။ ဘယ္သူေတြ ေႄကြးေၾကာ္ၾကသလဲဆိုရင္ သုဒၶဝါသ(၅)ဘံုတြင္ရွိၾကကုန္ေသာ အနာဂမ္ျဗဟၼာ ၾကီးမ်ား ေႄကြးေၾကာ္ပါတယ္။ ထိုသို႔ေၾကြးေၾကာ္ျပီးေသာအခါ ဗုဒၶျဖစ္ခ်င္သူမ်ား ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဗုဒၶဆိုျပီး ဘုရားလုပ္ၾကပါ ေတာ့တယ္။ မစူစမ္းမဆင္ျခင္ပဲ သူမ်ားေျပာသည္ကိုပဲ ယံုၾကည္သူ မ်ား ထိုသူမ်ားကို ဗုဒၶအမွတ္နဲ႔ ကိုးကြယ္္ၾကပါေတာ့တယ္။ ထိုအခါ အယူဝါဒမ်ားစြာ ေပၚလာပါ ေတာ့တယ္။ ထိုအယူမ်ားသည္ ယေန႔အခ်ိန္္ထိေအာင္ပင္ရွိပါေသးတယ္။ ထိုဗုဒၶေကာလဟလ ကို အနာဂမ္မ်ားေၾကြးေၾကာ္ပါတယ္။
ေနာက္ ေမာေနယ်ေကာလဟလ - ေမာေနယ်ရဟန္းေပၚေပါက္မယ္၊ ေပၚေပါက္မယ္ ဆိုျပီး သတင္းစကားထြက္ေပၚလာတဲ့အခ်ိန္သည္ ေမာေနယ်ရဟန္းမေပၚေပါက္ခင္ အႏွစ္(၇) ႏွစ္က စျပီးေပၚပါတယ္။ ေမာေနယ်ရဟန္းဟူသည္ ဘုရားရွင္ သာသနာတြင္တစ္ပါးတည္း ေပၚေသာ ရွားရွားပါးပါး ရဟန္းျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ထိုေမာေနယ်ရဟန္းႏွင့္ ပတ္သတ္ျပီး ေမာေနယ်အက်င့္ကို ေဟာေတာ္မူထားခဲ့ပါတယ္။ ဗဟုသုတအျဖစ္နဲပ တင္ျပပါ မယ္။ ထိုေမာေနယ်ရဟန္းသည္ သုေဒၶါဓန မင္းၾကီး သိဒၶတၳမင္းသားကို မေမြးဖြားခင္ကတည္း က ကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ ေဒဝီလရေသ့ၾကီး၏ တူုျဖစ္ပါတယ္။ နာမည္က နာဠက။ ေဒဝီလရေသ့ ၾကီးက သူ႔တူ( ေမာေနယ်ရဟန္း = အရွင္နာဠက ) အား ဘုရားပြင့္္လာရင္ တရားထူးရေအာင္ ေတာထြက္ျပီးေစာင့္ေနခိုင္းတယ္။ မိဘ မိန္းမ ကေလးေတြကိုထား ေတာထြက္ျပီး ဘုရားပြင့္ မည့္ အခ်ိန္ကိုေစာင့္ေနတယ္။ ဒါနဲ႔ ဘုရားရွင္ပြင့္ တရားဦး ဓမၼစၾကာကို ေဟာေတာ္မူျပီး သီတင္းတစ္ပတ္အၾကာတြင္ ဘုရားရွင္ကို လာဖူးျပီးေသာအခါ ေမာေနယ်ပဋိပတ္ အက်င့္ကို ေတာင္းခံတယ္။ ရဲရဲရင့္ရင့္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ထိုေမာေနယ်အက်င့္ကို ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္တာ ျပင္းထန္လြန္းလို႔ (၇)လာသာ ခႏၶာဝန္ေဆာင္ျပီး ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားပါတယ္။ ေမာေနယ်အက်င့္ ဟူသည္ ရန္သူပင္ျဖစ္ပါေစ ေမတၱာထား၊ လူ႔ရပ္လူ႔ရြာတြင္ မေနရပါ။ ေတာေတာင္ထဲတြင္ တကိုယ္တည္း ေလာကုတၱရာစ်ာန္နဲ႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ရပါတယ္။ လူသူပရိသတ္နဲ႔ မေရာေႏွာရပါ။ ေတာရပ္မွီျပီး သစ္တပင္ရိပ္၊ ဝါးတပင္ေအာက္မွာ မေလ်ာင္းမစက္ တဝက္ထိုင္တဲ့ အက်င့္နဲ႔ ထာဝရေနရမယ္။ ဆြမ္းစားပင့္ရင္ လည္း လက္မခံရပါဘူး။ ကိုယ့္အတြက္ရည္ရြယ္ ေဆာင္ယူ လာတဲ့ဆြမ္းကိုလည္း လက္မခံရပါဘူး။ ေမာေနယ်အက်င့္ရွိသူသည္ သပိတ္ပိုက္ျပီးဆြမ္းခံ သြားရင္ အနည္းငယ္လွဴလို႔လည္း မ႐ႈတ္ခ်ရပါဘူး။ ဘယ္ပံုစံနဲ႔ လွဴလွဴ လွူေသာသူကို မေထမဲ့ ျမင္ မျပဳရပါဘူး။ လွဴတဲ့ပစၥည္းေပၚမွာလည္း ဒါေလးရတာ ေကာင္းတယ္၊ ဒါကေတာ့ မေကာင္း ဘူးဆိုျပီး ေဖာက္ျပန္တဲ့ စိတ္မရွိရပါဘူး။ တစ္ရြာဝင္ျပီးရင္ ထိုရြာကိုဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မဝင္ ေတာ့ပါဘူး။ တစ္ရြာတြင္ တစ္ရက္ပဲေနပါတယ္။ တစ္ေတာတြင္ တစ္ရက္သာ သီတင္းသံုးပါ တယ္။ မိဘကို လမ္းမွာေတြ႕ရင္ေတာင္ စကားမေျပာဘူးတဲ့။ ယခုတင္ျပခဲ့ေသာ အက်င့္ထက္ အနည္းငယ္ ေလ်ာ့ေသာအက်င့္(မႏၶဳအက်င့္)ကို က်င့္မည္ဆိုရင္ (၇)ႏွစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ထိုမႏၶဳ အက်င့္ထက္ အနည္းငယ္သက္သာတဲ့အက်င့္(မုဒအက်င့္)ကို က်င့္မည္ဆိုပါက (၁၄) ႏွစ္ေန ႏိုင္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္သည္ ထိုအက်င့္အား ေလာကုတၱရာ စ်ာန္ခ်မ္းသာ အျပည့္အဝ ခံစားရ ေအာင္ ပညတ္္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အရွင္နာဠကသည္ တစ္ခုေသာေတာင္ နံရံကိုမွီ၊ ဘုရား ရွိရာကိုမွန္းဆ လက္အုပ္ခ်ီရင္းနဲ႔ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ထိုေမာ ေနယ်ရဟန္း ေပၚမည္ ေပၚမည္လို႔ ေၾကြးေၾကာ္သူမ်ားကေတာ့ သုဒၶါဝါသဘံုမွ အနာဂမ္ ျဗဟၼာ ၾကီးမ်ား ေၾကြးေၾကာ္ၾကပါတယ္။
မဂၤလာေကာလဟလ - မဂၤလာတရားေပၚမည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေသာ သတင္း စကား။ ထိုစကားကို မဂၤလာတရား မေပၚေပါက္ခင္ (၁၂) ႏွစ္က ၾကိဳတင္ျပီး ေပၚေပါက္ပါ တယ္။ ဘယ္သူေတြ ေၾကြးေၾကာ္ၾကသလဲဆိုရင္ သုဒၶ့ဝါသဘံုမွ အနာဂမ္ျဗဟၼာၾကီးမ်ား ေၾကြး ေၾကာ္ပါတယ္။ လူေတြက မဂၤလာ မဂၤလာႏွင့္ ကိုယ္ထင္ရာကို မဂၤလာဆိုျပီးေျပာ ေနာက္နတ္ ေတြလည္းေျပာ ျဗဟၼာေတြလည္း မဂၤလာအေၾကာင္း ေျပာၾကဆိုၾက ျငင္းၾကခံုၾကနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ဘုရားရွင္ကိုလာေမး ဘုရားရွင္က မဂၤလာ တရား(၃၈) ပါးကို ေဟာၾကားလိုက္ေတာ့မွ မဂၤလာ တရားဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဘယ္လိုမ်ိဳးေတြျပဳမူေနထိုင္မွ မဂၤလာရွိမွာလဲ ဆိုတာ အားလံုးေသာ နတ္ျဗဟၼာေတြ သေဘာေပါက္နားလည္ သြားၾကပါေတာ့တယ္။ ထိုမဂၤလာတရားကို ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားျပီးေသာအခါ တရားထူး တရားျမတ္ရေသာ သူမ်ားကို ဗဟုသုတအျဖစ္ တင္ျပရပါလွ်င္ ရဟႏာၱ ကုေဋတစ္သိန္း ၊ အနာဂမ္ ဂဏန္းနဲ႔တြက္လို႔မရ၊ သကဒါကမ္ မေရမ တြက္ႏိုင္၊ ေသာတာပန္ မေရမတြက္ႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ကို တရားထူးေတြ ရၾကပါ တယ္။
ေရွ႕က ေကာလဟလငါးမ်ိဳးတြင္ေတာ့ သာသနာႏွင့္စပ္ေသာ သတင္းစကားကိုက တရား ရျပီး ေသာပုဂၢဳိလ္မ်ားျဖစ္တဲ့ အနာဂမ္ၾကီးမ်ားေၾကြးေၾကာ္တယ္ဆိုေတာ့ မွန္မွာေတာ့ေသခ်ာပါ တယ္။ သာသနာႏွင့္မစပ္ေသာ ေကာလဟလ ႏွစ္မ်ိဳးကိုက ကာမဘံုသား ဘာတရားထူးမွမရ ေသာ နတ္မ်ား ေၾကြးေၾကာ္ၾကပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာလဟလ သတင္းစကားကို စိစစ္ျပီးမွ မွန္မမွန္လက္ခံသင့္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သတင္းသတင္းဆိုေသာ စကားေလးႏွစ္လံုးကို ေသေသ ခ်ာခ်ာ စိစစ္ရပါမယ္။ သတင္းတစ္ခုကို ၾကားျပီဆိုလွ်င္ ဒီသတင္းကိုဘယ္သူေျပာသလဲ၊ ေျပာသူကေရာ ဘယ္လိုအရည္အခ်င္းရွိလဲ၊ သူရဲ့အက်င့္စ႐ိုက္နဲ႔ စိတ္ထားက ဘယ္လိုလဲ၊ ဘာကိုရည္ရြယ္ျပီး ေျပာရတာလဲ၊ ဒိ႒ိနဲ႔တဏွာကို အေျခခံျပီးမွ ထြက္လာေသာ သတင္းလား၊ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေျပာေသာသတင္းလား စသည္ျဖင့္ ေသခ်ာ စြာစိစစ္ျပီးမွ လက္ခံသင့္ပါတယ္။ ထိုေကာ လဟလ (သတင္း) ၏ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာ သည္ မိမိလုပ္ရမည့္ အလုပ္မ်ား လစ္ဟင္းသြားျခင္း၊ မေကာင္းေသာ သတင္းမ်ားျဖစ္ပါက စိတ္ဆင္းရဲမႈ အဖတ္တင္က်န္ရစ္ျခင္း၊ ဣႆာ( သူတစ္ပါး ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို မနာလို ျဖစ္ျခင္း)၊ မစၦရိယ( မိမိ၏ ပစၥည္းဝတၳဳကို တြန္႔တိုျခင္း)၊ ကဲ့ရဲ့ျခင္း မ်ားသည္ အကုသိုလ္အက်ိဳး ေပး အေနအားျဖင့္ မိမိသႏၲာန္ကို လာေရာက္႐ိုက္ခတ္မည္မွာ မလြဲဧကန္ ပင္ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ လူသားတိုင္းက ထိုသတင္းဆိုေသာ စကားေလးႏွစ္လံုးကို လြန္စြာမွစိတ္ဝင္္စား တတ္ေသာ ေၾကာင့္ ထိုေကာလဟလေနာက္မွာ ေမ်ာပါေနၾကတာ (၁၀၀/၉၀) ရာခိုင္းႏွဳန္းေလာက္ရွိ ပါလိမ့္မယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔သည္ ထိုေကာလဟလ သတင္းေနာက္တြင္ လိုက္မေနၾကပဲ မိမိ လုပ္စရာရွိေသာ ပစၥဳပၸဳန္ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစေသာအလုပ္၊ သံသရာေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစေသာ အလုပ္မ်ားကို အတၱကင္းစြာျဖင့္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ …
သတင္းကိုလည္း စိစစ္တတ္မွ၊ အေပါင္းအသင္းကိုလည္း ေပါင္းတတ္မွ…

ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာလူငယ္မ်ားအသင္း



အျပည့္အစုံသုိ႔

ျပန္သိမ္းရန္
တင္ျပသူ mephi at 11:47 AM 0 comments
http://www.ymba-mephi.co.cc/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
http://www.ymba-mephi.co.cc/
မူလစာေရးဆရာ ကိုေအာင္ဦး ရဲ႕ “သတင္းဆိုသည္ဝယ္” ကို တရားအသိ ဆင္ၿခင္အသိနဲ႕ စဥ္းစားဆင္ၿခင္ႏိုင္
ေအာင္ စံုစည္းရာဘေလာ႕မွ ကိုဖိုးသား အကူအညီ နဲ႕ခြင္႕ေတာင္းၿပီး စိတ္ၾကိဳက္ ေကာ္ပီကူးလိုက္ပါတယ္။
ကိုဖိုးသားနဲ႔ကိုေအာင္ဦးအား ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
အားလံုးကိုလည္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
အားလံုးၿပဳံးေပ်ာ္ရႊင္ၿမဴးႏိုင္ၾကပါေစ။
အားလံုးပါဝင္ေရးသားမွ်ေဝေပးၾကဖို႕လည္း ေခၚဖိတ္ပါတယ္။
သိေနဟၿဖင္႕
သားေရႊႏု
(အေမ႕လက္ရာ)
tharshwenu@gmail.com

0 comments: